Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Lite "info"

Av Lena - 25 april 2010 16:02

  



Dagens citat el ordspråk:

"Det är den som går vilse som finner de nya vägarna."

Källa: Niels Kjaer



Dagens namn: Markus


Markus började användas som förnamn i Sverige på 1200-talet. Det står i almanackan för att hedra evangelisten Markus. I katolska länder har man till och med helgdag i dag. Markus var under antiken ett av de vanligaste romerska mansnamnen. Vad det betyder är oklart men den vanligaste teorin är att det är bildat av den romerske stridsguden Mars namn. På 1990-talet har namnet efter att länge ha legat i träda fått en riktig renässans som dopnamn. Antalet namnbärare är drygt 49 300, av dessa har runt 31 500 det som tilltalsnamn. Den klart vanligaste stavningen är Marcus. Grattis säger vi till fotomodellen Marcus Schenkenberg!


  



Tack för titten Ingmarie/Mimmi...inte lätt att kommentera när det egentligen inte finns något att kommentera *skratt*.


Eftersom jag valt att ha dagens ordspråk och namnsdag i min blogg känner jag att jag iaf vill göra ett inlägg varje dag...då ser ni ju iofs också att jag lever ;o)


Just nu händer det inte något i mitt liv värt att skriva om...men jag kommer med upplysningar så fort jag bedömer att de kan vara värda att sätta på pränt.


PS. Sonen har tagit fram sommarbilen och hade idag kört ner sina flickor för en shoppingrunda i Kungsbacka, men kände att han inte ville följa med på den, därför fick vi kärt besök av honom under tiden. =D


~ Lena ~

 
 
Ragnvi

Ragnvi

25 april 2010 19:31

Gokväll på dig! Tycker du är duktig som orkar göra ett inlägg varje dag! Fortsätt med det så länge du kan, orkar o vill!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Ruth

Ruth

25 april 2010 22:47

Mitt bonus barnbarn heter Markus, men har glömt att gratta han i dag. Har sett flera sommarbilar utan tak i dag, tydligen premiärturen för många. Det behöver inte vara så många rader man skriver varje dag, säkert finns det något lite att skriva om :-) Hoppas du får en bra vecka. Tror att det har hjälpt när du drog ut lite ondska ur min rygg, så fortsätt att dra när du känner för det:) behöver all den hjälp som bjuds.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

25 april 2010 23:26

Tack Len aför din varma hälsning till mej och uppmuntran att äta all värkmedicin, som jag behöver...för att livet ska va någorlunda drägligt just nu. Jag känner mig som en riktig gnällkärring just nu..och det är ju dock tillfälligt..övergående så småningom.
När man tänker på dina besvär med din KOL..som du kommer att plågas av varje dag!! Stackars dej, vännen!!
Sänder dej en STOR KRAM!!! /Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Yvonne K

Yvonne K

25 april 2010 23:44

Det är alltid trevligt att titta in hos dig, trevliga, roliga, slående och finurliga citat dessutom. Dagens citat stämmer gott. ;D

Härligt med besök av sonen förstår jag.
Hoppas du får en bra vecka.
Många kramar :D

http://yvonnek.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards