Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Oro i lägret =D

Av Lena - 3 mars 2010 02:15


  

 

Dagens citat el ordspråk:

"Att ge en dåre goda råd är som att slå vatten på en gås."

Källa: Peder Låle

 


 Dagens namn: Gunborg, Gunvor

 

Gunborg är ett gammalt nordiskt namn sammansatt av ord som betyder strid och beskydd, betydelsen har tolkats som skydd i strid. Namnet kom in i almanackan 1901. Antalet namnbärare är omkring 21 600, av dessa har cirka 7 800 det som tilltalsnamn.


Gunvor är ett fornnordiskt namn som ofta förekom på runstenar, men då som Gunvar. Betydelsen av Gunvor är oklar. Gun betyder strid men vad -vor står för finns det ett antal teorier om, en är att det betyder skydd. Gunvor låg länge i dvala, men återuppväcktes på 1800-talet och blev som allra populärast på

1920- och 1930-talen. Antalet namnbärare är omkring 25 500, av dessa har cirka 13 400 det som tilltalsnamn.


  


Den här hälsningen är till min svåger som firar sin födelsedag hos sin mamma i Indien (om han firar, det är inte så vanligt som hos oss). Förväntar mig alltså inte att han ska se det här men jag uppmärksammar honom iaf. =D


  



Till er...

Ruth, Jessica & Irja för empati och kommentarer =)

 

  

 

Sent igår em ringde vår biståndsbedömare sedan hon fått ett samtal från vår son som kontaktat henne p.g.a vår försämrade hälsa och därmed också livssituation. Vi hade ett givande samtal, hon ville komma hit för att diskutera vidare, men eftersom vi ju ska ha familjerådslag här på lördag så bestämde vi att vi, sedan vi vet var alla parter står, ska kontakta henne under nästkommande vecka. Usch, detta är jättejobbigt !!!

 

PS. Vem väljer att vara pedant...men har man det i generna är det bara att acceptera...har inget annat val förresten. *Suck*

Och även om jag inte orkar göra något längre så VILL jag ändå ha det på mitt sätt...kanske kan ni förstå att jag har ett helvete med det här...men det verkar inte som det är många som anser att det är en sjukdom det också *fniss*, men det är det...och jag har den.

Läs gärna min dotters kommentar igår...där har ni en drabbad till !!!

 

~ Lena ~

 
 
irja

irja" title="http://-Talistenbloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">-Talistenbloggplatsen.se]irja[/url]

3 mars 2010 04:06

KÄRA LENA ! ! !
Jag förstår dig såååå väl, eftersom min älsda dotter har en svår astma och,under hennes första levnads år när hon bodde hemma , var de ett måste att det var städat och dammfritt,,,annars var risken för astmaanfall, pgv sjukdom är ett måste det är kliniskt rent om inte så nära intill....det förstår jag ....Men i mitt fall idag behöver jag inte vara så pedant,fast det tycker inte andra ,de säger att jag är pet noga , inte vet jag?????? En stor styrke kram till dig...Och önskar att allt ordnar sig till det bästa HA en bra dag KRAM IA.......

http://40 -Talistenbloggplatsen.se

 
Ragnvi

Ragnvi

3 mars 2010 07:16

Morning! Usch vad kämpigt ni har det! Önskar jag kunde göra nåt...men det är i allafall tur att du klarar av att blogga!!!!
Styrkekramar!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Yvonne R

Yvonne R

3 mars 2010 12:30

Tråkigt att läsa att det är svårt och jobbigt, tänker på er.
Underbar bild du har idag..jag känner mig lite så nu när solen börjar visa sig från en klarblå himmel.
Tusen måbrakramar från mig

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

3 mars 2010 12:51

Så svårt du (ni) har det, det är inte så lätt att förändra sitt boende med det invanda, bor ni i hus nu ? Hoppas det löser sig med alla problem så ni kommer att känna er nöjda, jobbigt när framtiden är så ovis.
Förstår att det är en sjukdom (fobi) att vara pedant, och nog tusan lider man av det. Min ena syster fick näst intill panik om hon hittade ett hårstrå i tvättstället. Skakade alla sängkläder varje morgon, vände ut och in på örngott och påslakan, ja det fanns inte måtta på det och man vågade knappt röra si i hennes bostad. Själv så var jag väldig noggrann fram till äldre dagar. Min svärmor sa alltid, vänta Ruth, du skall se när du blir äldre så ger du vika på mångt och mycket, ja så rätt hon hade, nu är jag där och jag bekymrar mig inte så mycket, hehe.
Ha en bra dag i solens sken.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

4 mars 2010 11:43

Först och främst tack för den underbara solbilden överst:=) Den gör mig så glad! Sen låter det klokt att ni avvaktar med besök av biståndshandläggaren tills ni haft ett familjeråd. Då är det kanske lättare för din man att acceptera en förändring i boendet. Usch vad jobbigt, jag lider med er.
Jag lider däremot inte av att vara pedant. Däremot har jag ett stort kontrollbehov och det kan vara nog så påfrestande - iu alla fall frö omgivningen ;=)
Önskar dig allt gott och hoppas dagen blir efter omständigheterna bra.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards