Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 27 februari 2010

Nästintill kris tyvärr :-(

Av Lena - 27 februari 2010 01:45


 

  

 

 Dagens namn: Lage

 

 Lage är ett gammalt danskt namn som enligt vissa teorier tros ha något att göra med lag, i betydelsen sällskap, gäng, och i så fall kan översättas med kamrat eller liknande. En annan teori är att namnet betyder den låge, den ringe. Det är sedan medeltiden ett vanligt namn inom adelsfamiljer i Skåne och Danmark. Lage har funnits i almanackan sedan 1901. Antalet namnbärare är runt 2 500, av dessa har omkring 800 det som tilltalsnamn. Grattis kan vi säga till bland andra SvT-meteorologen Lage Larsson!


  


Till er...

Yvonne K, Yvonne R, Ruth, Irja, Skomakar Lisa & Jessica

för era kommentarer som betyder så mycket. :o)

 

  

 

Igår kom Hemservice med varor som jag beställt...men du milde värld alltså...nej, nej, inget klagomål på varken den goe killen som kom med dem eller på det han kom med. ;o) 

 

Har ju ända sedan jag ramlade i början på december blivit sämre, svagare och räddare, vilken vi (de som träffat mig) har diskuterat en del, men inte kommit fram till vad som borde, eller kan göras för att ev förbättra min/vår vardag.

 

Parallellt med detta har mannen också blivit sämre och också han räddare, han är ju även den som blivit mest drabbad då jag numera ber honom gå mina små (men dock) ärenden här inomhus. 

 

Så till gårdagen då...vi får ju varorna inburna i köket och ska alltså bocka av listan och ställa in varorna på sina respektive platser i skafferi/kyl/frys. Hittills har vi med gemensamma krafter klarat detta...om inte bra...så i alla fall klarat. Men igår tvingades vi pausera två ggr innan vi fick in allt på plats...och då var vi helt slutkörda båda två.

 

I ren desperation skrev jag då en kommentar i dotterns blogg om att vi nu MÅSTE ha ett familjeråd om vårt boende i första hand, där ju mannen är bromsklossen...han vill inte flytta, det vill väl inte jag heller egentligen, men tycker ändå att vi måste anpassa oss till vår försämrade situation.

 

Nu får vi alltså först bestämma en tid för att diskutera detta, och sedan vi förhoppningsvis kommit fram till ett beslut, undersöka möjligheterna att få det förverkligat.

Så, som min mamma alltid sa "nu får vi se tiden an".

 

~ Lena ~  

 
 
Av Irja.

Av" title="http://bloggplatsen.se]Av" target="_blank">bloggplatsen.se]Av Irja.

27 februari 2010 02:47

Kära Lena ! ! !
Ja det är ju mannen som oftast får sin vilja fram,,samma förslag har jag framfört A..men han lägger dövörat till...jag känner att jag inte orkar med allt,som bör göras,sen alla barnen flyttat hemmifrån tycker jag att vi inte behöver ha fem rum och kök...Det var ju bra att ni tog det lungt med att packa upp matvarorna ,,att ni pausa upp mellan varverna,klokt gjord....Jag förstår att du var lika ivrig som jag över Viktors körkort, och gläds med mig över det, nej han är nitton och fyller år på hösten, han är mitt äldsta barnbarn av elva och han är pappan till lilla NOVA våran första barnbarnsbarn ..........Fortsatt trevlig helg....KRAM IA...

http://40-Talisten bloggplatsen.se

 
Ragnvi

Ragnvi

27 februari 2010 06:01

Men kära söta...hoppas verkligen att det löser sig för er inom en snar framtid!! Lider med er...
Hoppas sonen hade det bra i Mora o att han kom i mål!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

27 februari 2010 14:58

Det låter förnuftigt att diskutera framtiden i god tid ... När man känner att man inte orkar så finns det mycket bra möjligheter nu för tiden att göra allt lättvindigare ... så varför tveka??? Att också diskutera med barnen först gör ju att man får feedback på det man funderar över. Ungdomen ser ju enklare på allt än vad vi själv gör .... Kan det vara att deras rörelseapparat är smidigare ?? Tycker inte vi att allt är mycket mera komplicerat än det egentligen är??? Jag håller mina tummar för att ni kommer till ett bra beslut som gör det enklare för er båda och att ni båda tycker att ni tagit ett bra beslut ... vad det än blir.
Ha det gott min vän !!! Tänker mycket på dig ska du veta.
Stora kramen från mej

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

27 februari 2010 19:13

Hoppas att det ordnar sig Lena, för er tillsammans och till det bästa. Beslut kan vara väldigt svåra och smärtsamma att ta ibland, men när man tagit beslut på något så brukar det kännas rätt skönt och något bra kan komma av det. Vi får tro att det blir så.

Kramar om!

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
margit

margit

27 februari 2010 23:41

GOD NATT, Lena!
Förstår att det måste kännas...när krafterna börjar tryta och man upplever att man inte orkar de "vanliga, enkla vardagssysslorna" längre...svårt att acceptera...och veta...hur orkar jag i morron???
Alla blir vi ju äldre...och är inte hälsan heller bra...så blir det ju betydligt svårare...att orka bo hemma...och"klara sig själv"...
Kramen vännen!!

http://marrgitholm.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

28 februari 2010 16:16

Men vad tråkigt Lena!
Förstår din frustration över att krafterna inte räcker till varken hos dig eller mannen och sen få mannen att inse det. Det är så svårt att ta beslut om en flytt och jag hoppas innerligt att ni kommer fram till en vettig lösning, för någon förändring måste det nog bli, tyvärr.
Känner stark med er och håller tummarna för en bra lösning.
Skickar mina varmaste kramar i hopp om att de kan lindra lite.

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards