Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Tisdagsgodis för ögat =)

Av Lena - 23 februari 2010 00:45






  

 

Dagens citat el ordspråk:

"Det är meningslöst att gräla med män, de har ju alltid fel."

Källa: Zsa Zsa Gabor

 

 Dagens namn: Torsten, Torun


Torsten är ett fornnordiskt namn sammansatt av guden Tor och ordet sten. Namnet kan betyda antingen hårdför eller åskvigg. Torsten blev på 1800-talet känt genom Tegnérs ”Fritjofs saga” i vilken Torsten är Fritjofs far. Antalet namnbärare är runt 22 800, av dessa har omkring 7 700 det som tilltalsnamn. Cirka 1 200 stavar namnet Thorsten. I dag kan vi bland andra gratulera skådespelaren och regissören Thorsten Flinck och skådespelaren Torsten Wahlund.


Torun är också ett gammalt nordiskt namn och förekommer ofta på runstenar. Även här kommer första delen av namnet från guden Tor, medan den andra delen kommer av verbet unna som ursprungligen betyder älska. Torun är ett mycket ovanligt namn. Antalet namnbärare är runt 300, av dessa har omkring 200 det som tilltalsnamn.  



Två av mina finaste smycken...sondöttrarna...

här storasyster M som föddes 20 minuter före...



...sin lillasyster J =D

Dessa foton är tagna av skolfotograf hösten 2009

då flickorna var nyss fyllda 13 år.

  

 

Till er...

Margit, Yvonne R, Anne-Marie, Lambergsfruax2, Skomakar Lisa, Yvonne K & Irja för era kära kommentarer =)

 

~ Lena ~

 
 
Ingmarie/Mimmi

Ingmarie/Mimmi

23 februari 2010 10:11

Vilka fina tjejer på korten
Hoppas allt är bra med dig
Här snöar det som vanligt
kram från mig till dig

http://mimmiros.blogg.se

 
Ragnvi

Ragnvi

23 februari 2010 16:00

Tjena! Såå fina sondöttrarna är! Förstår att du är stolt!

Jag kom tillbaka till bloggen före våren! Vart är den?!
Tack för dina varma ord hos mig!
Hoppas att inga fler missöden har hänt hos er...maken som föll...
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

23 februari 2010 17:18

Ha ha ha! Gillar Zsa Zsa Gabors uttalande! Klok kvinna *fniss*
Töserna är ju söta som socker! Förstår att du är glad och stolt över dina fina barnbarn:)
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

23 februari 2010 18:42

Åh, vilka söta sondöttrar och vad lika varandra de är. 13 år och hela livet framför sig !!! Mysigt.
Ordspråket gav mig ett skratt .... Jag nickar instämmande med ett brett leende på läpparna !!!!
Njut av en skön kväll och så får vi hoppas på Helena en sista gång för hennes egen skull. Mina tummar är på plats.
Stora kramen till dig ifrån mig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

23 februari 2010 23:39

Vilka söta barnbarn du har, riktiga stjärnor, är dom lik farmor tro ? Skulle önska att du satte in ett foto på dig så man fick ett ansikte att prata med, du känns så anonym. Et bra ordspråk, min man påstår att han aldrig har fel hehehe, skall visa han det här.
NU TILL DIN FRÅGA PÅ MIN BLOGG:
Spelar ingen roll vilken uppkoppling du har, programmet rensar datorn för skit och skrep som byggs på med tiden, köp den för en månad och testa, själv hade jag 1800 fel som rensades bort och datorn känns som en pärla nu.
God natt vännen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards