Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Stor snöskottardag igen......

Av Lena - 20 februari 2010 17:45


  

 

Dagens citat el ordspråk:

"Ambassadörer är i ordets sanna bemärkelse adliga spioner."

Källa: Napoleon


 Dagens namn: Vivianne

 

Vivianne är en fransk form av det latinska helgonnamnet Viviana, som betyder den levande. Det har alltid varit ett relativt ovanligt namn både i äldre och yngre generationer, förutom en liten topp under 1930- och 1940-talen.

Antalet namnbärare är runt 2 800, av dessa har omkring 1 000 det som tilltalsnamn.


  





Till er…

Lambergsfrua, Anne-Marie, Solveig, Skomakar Lisa, Yvonne K, Margit & Yvonne R 

för era alltid lika uppskattade kommentarer !!!

 

  

 Bilden hämtad från nätet,

(men skulle kunna vara tagen här hos oss)

 

Vaknade idag till en fint skottad uppfart...detta åter igen för att en av våra underbara grannar varit här med sin traktor...så snällt av honom. =D

 

Men vare sig den ena eller den andra av dags/kvällstidningarna fick vi idag...

 

Sonen ringde och dottern bloggade igår och undrade om de skulle komma och "skotta fram oss"...vilket vi avböjde...det snöade ju då ymnigt...men mannen ringde efter den hjälpen idag i stället...så sonen kom, skottade yttertrappan, gång till källaringången och även framför garageporten. Dessutom var han nere vid vägen och frilade postlådorna som vägverket gömt under en hög snövall ;o)

 

  

Bilden är hämtad från nätet, men illustrerar väl vad sonen möttes av då han kom hit.

 

Nu när vi fått det så fint och framkomligt så ber jag till en högre makt om att stänga snökranen för i år...tack det räcker nu. *Bönar och ber*

 

~ Lena ~

 
 
Jessica

Jessica

20 februari 2010 19:48

Vilka bra illustrationer du hittat på nätet. Ser nästan ut som att det kunde vara hos er, faktiskt. Flaggstången lite felplacerad, dock. Och var exakt bror min i så fall står och skottar har jag inte klurat ut än, men visst skulle det kunna vara han. Bra jobbat bror!

Vi fick inte heller några tidningar idag, så det är inte bara på landet som distributionen krånglar denna vinter. Jag reklamerar och reklamerar till VTD, och förväntar mig snart ett samtal från dem med ett erbjudande om gratis prenumeration resten av året...

Maken är väldigt glad för att ni inte ringde honom om snöskottning just idag. Han, Kalle D, chef-Kalle samt några till har varit inne på Wicotes tak och skottat idag. Han fotograferade infernot med sin mobil förut. En av snövallarna på taket mätte 1,80 m, snittet låg väl på 40 cm och de var rädda för att taket skulle rasa in. Så han är rätt mör nu och har fått nog av snö för idag. Tänk dig att skyffla undan så mycket snö... För hand! Puh, blir ju trött bara av att tänka på det.

Nu är det strax dags för mellan-festivi-festivalen, som Elin uttryckte det för några år sen. =) Men först; Anja!

Kram, Jessica

http://jesson.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 februari 2010 19:51

Ja du kära Lena, här ser det likadant ut och än har snökranen inte stängts av. Suck.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua,bloggplatsen.se

 
av Irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av Irja

20 februari 2010 20:03

Kära Lena ! ! !
Vist är det skön med goda grannar,vi har inte snöstorm,men KALLT BR br br ,börjar undra om vi har hamnat i SIBIRIEN, igår -30 idag -26 FY usch, nej nu längtar jag efter värmen, men sen kommer väl snöstormen också i morronkväll....ha en fortsatt trevlig HELG ...KRAM IA ...

http://40-Talisten bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

20 februari 2010 20:27

Älskar snö, men det är en börda för många när det vräker ner sådana lass från ovan. Har skottat och skottat i dag, men det har bara gjort min kropp bra, även om min rygg mörar. Bra att ni har fått hjälp, blir det sådana här vintrar framöver så blir det en snöslunga.
Ha en fin kväll !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

20 februari 2010 22:29

Vår herre hör nog inte den bönen ... jag har försökt flera gånger men som sagt .... Han har stereon på antagligen.

Fint skottat har ni fått i alla fall. Jag hoppas du har det gott trots snön ute. jag ser på OS just nu. Såg Melodifestivalen men inget särskilt tyckte jag.
Ha det gott tills jag kommer igen min vän !!!
Stora kramen till dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

21 februari 2010 19:12

Skönt att ni får hjälp med skottningen, det har ju kommit såå mycket, en vinter vi inte glömmer i första taget.

Ha det gott.
Kramar!

http://yvonnek.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards